-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:34361 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

آيا پيامبر گرامي (ص) قبل از رسالت نيز مشمول تاييدات الهي و امدادهاي غيبي بوده است؟
آري، مسأله​اي كه در دوران قبل از رسالت ايشان هست، مسأله احساس تأييدات الهي است. پيغمبر اكرم بعدها، در دوره رسالت، از كودكي خودش فرمود. از جمله فرمود: من در كارهاي اينها شركت نمي​كردم ... گاهي هم احساس مي​كردم كه گويي يك نيروي غيبي مرا تأييد مي​كند. مي​گويد: من هفت سالم بيشتر نبود. عبدالله بن جدعان كه يكي از اشراف مكه بود، عمارتي مي​ساخت. بچه​هاي مكه به عنوان كار ذوقي و كمك دادن به او مي​رفتند از نقطه​اي به نقطه ديگر سنگ حمل مي​كردند. من هم رفتم همين كار را مي​كردم. آنها سنگها را در دامنشان مي​ريختند، دامنشان را بالا مي​زدند و چون شلوار نداشتند كشف عورت مي​شد. من يك دفعه تا رفتم سنگ را در دامنم گذاشتم، مثل اينكه احساس كردم كه دستي آمد و زد دامن را از دستم انداخت. حس كردم كه من نبايد اين كار را كنم، با اينكه كودكي هفت ساله بودم. امام باقر (ع) در رواياتي، و نيز اميرالمؤمنين در نهج البلاغه اين مطلب را كاملاً تأييد مي​كنند:
«وَلَقَدْ قَرَنَ اللهُ بِهِ مِنْ لَدُنْ اَنْ كانَ فَطيماً اَعْظَمَ مَلَكٍ مِنْ مَلائِكَتِهِ، يَسْلُكُ بِهِ طَريقَ الْمَكارِمِ وَ مَحاسِنَ اَخْلاقِ الْعالَمِ.» (نهج البلاغه، خطبه 234)
امام باقر (ع) مي​فرمايد: بودند فرشتگاني الهي كه از كودكي او را همراهي مي​كردند. پيامبر مي​فرمود: من گاهي سلام مي​شنيدم، يك كسي به من مي​گفت السلام عليك يا محمّد! نگاه مي​كردم، كسي را نمي​ديدم. گاهي با خودم فكر مي​كردم شايد اين سنگ يا درخت است كه دارد به من سلام مي​دهد، بعد فهميدم فرشته الهي بوده كه به من سلام مي​داده است.
از جمله قضاياي قبل از رسالت ايشان، به اصطلاح متكلمين «ارهاصات» است كه همين داستان ملك هم جزء ارهاصات به شمار مي​آيد. رؤياهاي فوق​العاده عجيبي بوده كه پيغمبر اكرم مخصوصاً در ايام نزديك به رسالتش مي​ديده است. مي​گويد: من خوابهايي مي​ديدم كه «يَأْتي مِثْلُ فَلَقِ الصُّبْحِ» [مثل فجر، مثل صبح صادق، صادق و مطابق بود]؛ اينچنين خوابهاي روشن مي​ديدم. بعضي از رؤياها از همان نوع وحي و الهام است، نه هر رؤيايي، نه رؤيايي كه از معده انسان بر مي​خيزد، نه رؤيايي كه محصول عقده​ها، خيالات و توهمات پيشين است. جزء اولين مراحلي كه پيغمبر اكرم براي الهام و وحي الهي در دوران قبل از رسالت طي مي​كرد، ديدن رؤياهايي بود كه به تعبير خودشان مانند صبح صادق ظهور مي​كرد.

مجموعه آثار شهيد مطهري ج14 ـ سيري در سيره نبوي صفحه: 197 الي 198
شهيد مطهري

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.